החקלאים בקריאה: "לא להעלאת מחירי המים"

צבי טסלר No Comments on החקלאים בקריאה: "לא להעלאת מחירי המים"

חה"כ לשעבר, איתן ברושי ואיגוד החקלאים, "מים לישראל" בקריאה דחופה לממשלה היוצאת לא להעלות את מחירי המים לחקלאות ולעצור כל דיון בנושא

ברושי
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים האחרונים מתקיימו דיונים במשרד האוצר וברשות המים בנושא העלאת מחירי המים בכלל ומחירי המים לחקלאות בפרט. "מים לישראל", אגודת המים המאגדת את מרבית אגודות המים במרחב הכפרי בכל רחבי הארץ הובילה בשנה האחרונה מאבק רצוף בעזרת גורמים נוספים לרבות מתוך הממשלה ומנעה את העלאת מחירי המים לחקלאות.

חקלאות ישראל והחקלאים סבלו בשנה האחרונה ממהלכים שפגעו ביכולת הקיום של החקלאים ועמידה ביעדים הלאומיים של החקלאות . המים בחקלאות הם אמצעי ולא המטרה ומרכיב המים הוא רכיב חשוב בקיום חקלאות מתקדמת בישראל.

יו"ר מים לישראל איתן ברושי יצא בפניה מיוחדת לחברי הכנסת ה 25 במפלגות שמרכיבות את הממשלה הבאה, ולקראת ניסוח קווי היסוד הציג תוכנית לחקלאות ולמים שבמרכזה הקפאת מחיר המים השפירים לחקלאות והוזלת מי קולחין על מנת לעודד את הצריכה של מי קולחין.

לדברי ברושי, במסגרת חוק הסדרים ותקציב 2023 יש לחוקק את חוק החקלאות חוק שיבטיח וודאות ויציבות לחקלאים ולחקלאות. אחרי 75 שנה הגיע הזמן שהמדינה תגדיר יעדים לחקלאות הישראלית שתאפשר ביטחון מזון ותזונתי ושמירת השטחים הפתוחים והירוקים ומימוש הריבונות.

יו"ר מים לישראל איתן ברושי: "הממשלה המסתמנת לשנים קדימה יכולה לתקן עוולות היסטוריות ולחזק את החקלאות שהיא חלק מהציונות. מה שיבטיח ביטחון וחוסן חברתי ויפתח דף חדש במערכת היחסים בין החקלאות, החקלאים והממשלה. החקלאות כמו הביטחון והחינוך צריכים ודאות ויציבות לשנים ורק חקיקה יכולה להבטיח זאת".

"חשוב לזכור כי בלי פתרונות של מי קולחין לא ניתן להמשיך בתנופת הבנייה והעיור. הממשלה שתקום שמדגישה את יישוב הארץ ההתיישבות והציונות חייבת לשים בעדיפות גבוהה את הבטחת עתיד החקלאות וההתיישבות" אמר ברושי.



0 תגובות